torsdag 23 december 2010

Jul nu igen

Dear Frank

Jag vill inte att det ska vara jul igen.

Inte redan! Herregu', det var ju jul förra året, räcker inte det? Och året innan dess också, va fan... Var är pausknappen?

Jag är helt slut, ser helt skruvad ut när jag ser mig i spegeln. Inte jag helt enkelt. Satt och nickade vid middagsbordet fast vi åt och pratade. Svårt att hålla ögonen öppna, till slut började femåringen leka med mig, höll upp ögonlocken så att bara vitorna syntes. Ett tydligt tecken på att det är dags att ställa sig upp och göra annat - förhoppningsvis är jag inte där än där jag somnar stående.

Och idag gjorde jag den snabbaste julhandlingen jag gjort alla kategorier någonsin. Jag tror aldrig jag bara varit ute en dag och då definitivt inte bara tre timmar - och då inklusive bilåka i köer både dit och tillbaka plus att jag bytte shoppingcenter under tiden. Jo för center blev det, det är ju ofrånkomligen praktiskt.

Förr har jag å andra sidan börjat köpa klappar månader i förväg, bara för att jag kommit på något, och sedan tagit det pö om pö vartefter. Och ändå hamnat på Åhléns City ett par dagar innan jul. Och resten av innerstan.
Men nu. Bråttom bråttom!

På något sätt blev det lättare att bestämma mig när jag inte hade så mycket tid på mig. Kunde ju inte stå där och vela i all evinnerlighet så... ja jag plockade på mig. Friskt. Så friskt att jag nog får ta och tänka igenom allt vad jag egentligen köpte och så lämna tillbaka lite. Och spara på lite, till födelsedagarna i januari.

Annars har jag beställt på nätet, åh vad det är skönt. När det trillar in i brevlådan, eller så måste jag ta mig till tobaken eller 'ända' ner till ica för att hämta det. Och där är jag ju aldrig annars... Och sedan behöver jag inte tänka mer, det är ju jättebra. Tänka tar emot. Usch.

Nä. Nu sova. Svimmar. Men sillen är inlagd, pepparkakorna relativt bakade och klapparna köpta.

Åh nej, i morgon ska jag slå in dem också! Uuh. Kanske i smyg med en femåring hemma?! Hm. I ett hem utan dörrar. Blir roligt det här :-)

Fel av mig, vi har en dörr – jag kan helt enkelt slå in paket i badrummet, hahaha!