tisdag 4 november 2014

här igen x 2

Dear Frank

Måste du åka när jag behöver dig som mest? Hur ska jag reda ut denna soppa utan dig?

Jag tänker i alla fall fortsätta dejta, tvärt emot din inrådan. Tänk om han gör likadant igen? Nä, mig kommer han inte att kunna skada igen*. Han har SÅ mycket att bevisa innan jag släpper honom nära igen.Vilket han ser som ett problem men duh - om han inte gillar läget är han fri att gå!

Han har LÄNGRE väg att gå denna gång, för han börjar på minus i förtroende. Förra gången började han på noll, som alla nya personer i ens liv gör. (Alltså; inte noll förtroende, utan man börjar i ett nolläge och får bevisa att man går att lita på - eller motsatsen.)

Vet du, han vill ha svar på om han är min pojkvän. Jag kunde sträcka mig till att han är min 'speciella' vän. Pojkvän? Det har inte ens gått en vecka sedan han kom tillbaka. Och alltså, ska man inte ha lite mer kött på benen i så fall, innan man har en etablerad relation? Jag tycker, och har sagt det åt honom, att han är en sån jävla lyxlirare som bara kan komma tillbaka, och få det han vill ha. Jag känner mig sjukt billig när jag tänker på det... det är bara det att jag vill det också, hahaha, hoppa i säng med honom alltså. Så då gör jag naturligtvis det!

Men hur gör du? Kan man vara pojkvän innan man har sagt Ä-ordet? Eller säger man Ä-ordet efter att man blivit pojk**/flickvän?

Om det inte vore för att det är lite jobbigt att se hans tårar skulle jag föreslå att han är min älskare medans jag springer på mina dejter... men då skulle han väl gå. Eller slå ännu mer knut på sig själv. Han kämpar på ett rätt irriterande sätt... försöker spela mr. Perfect.

Jag går inte på det.

I alla fall. Så tänker jag dejta. Under tiden kan han och jag göra roliga saker och han kanske kan komma nära igen och jag får sådan feeling jag hade innan - eller också inte och då släpper jag honom.

Man skulle kunna tro att jag är ute efter hämnd men det är jag inte. Det är bra med det nu. Jämvikten är ändå funnen igen; nu är det han som är jag och jag är den odräglige, om än på helt annat sätt än han var.

Jag kan inte begripa att han inte gjorde det lättare för sig.

Jag kan inte begripa att jag tar honom tillbaka... ens för sex.

Fast när jag tänker på sex med honom så begriper jag varför, hahaha! Men det måste finnas fler än han som är så intresserade av kvinnor :-j Sådana som står för vem de är även i andra sammanhang.

Usch, jävla fegis är han.

Och det är inte jag!

Jomen visst ja. Dejter. Och nä, jag tänker inte strula runt med sexet också om jag hittar någon (annan) verkligt intressant; jag orkar nämligen inte hålla isär saker tillräckligt bra längre. Ja du vet. :-P Förlåt om jag nästan outade dig, förstår du blev nervös ;-) Men det gick ju bra! :-D
Så jag ska dejta vidare och se vad som finns där ute. Han i fredags var trevligast hittills, de blir bättre och bättre. Men vi har inte hörts något mer... men jag kan tänka mig en dejt till innan jag vet vart det lutar.

Ibland tror jag att jag glömt vad som hände i augusti. Kan inte fatta att jag gör som jag gör, men det är som att jag inte orkar väga in allt det längre. Och det är väl relativt rättvist? Ska det vara en nystart så ska det väl vara det?
Men så märker jag att det poppar upp ibland. Han säger saker som jag vet är fel (kan jämföra med vad jag skrev i min dagbok då att han sagt). Hela tiden så väger jag allt han säger - sant eller falskt? Sant eller falskt? Sant eller falskt?

Och vet du vad mera? Han är så grund. Har inget djup alls. Jag trodde det dolde sig något bakom den där ytan och enkla intressena. Men nej, det verkar inte så - eller så döljer han det väldigt väl. Och jag tror honom inte om att kunna dölja en sådan sak - ja även frågan varför han skulle göra det är omöjlig att besvara. Så det är med andra ord helt osannolikt.
Han är grund.
Helt enkelt.

Frank, tror du jag skulle kunna leva med en grund enkel man som aldrig verkar filosofera djupare? Som inte ens kan sätta ord på de enklaste av tankar? Eller som är så rädd att han inte törs?

Mjaaa...

Men som sagt; älskare kan han få vara! Det MÅSTE finnas fler där ute! Som även en sådan svårtänd*** fackla som jag kan tända på!






* på bra länge i alla fall, för det kommer ta tid innan jag eventuellt släpper honom nära igen.
** för korrektheten: ja, eller pojk/pojkvän eller flick/flickvän. Naturligtvis.
*** men som aldrig slutar brinna när man fått fjutt...