måndag 19 september 2011

berätta för mig/ avsluta med fyrkant

Dear Frank, jag vet att det blev långrandigt. Men jag vill att telenor ska svara på

• varför jag måste trycka in tiosiffrigt telefon/personnummer och 'avsluta med fyrkant' när det ändå inte leder någon som helst vart? Någonsin!
• varför de inte på månader har kunnat koppla rätt internt?
• varför de gillar att ha så många val innan man ens hamnar i rätt kö - särskilt om man ändå hamnar i 'vanlig kundtjänstkö' ändå?
• varför får omkopplade samtal som redan väntat 25 minuter i kö ingen egen gräddfil till den avdelning de nu lyckas koppla en till?
• varför det kostar pengar att få hjälp i butik men inte i telefon?
• hur en sex dagar gammal uppdatering kan innebära att jag inte kan komma åt nätet?
• andra dagar, när de inte anser att de har problem med sina egna telefoner, men då det är många som ringer - det är inte trevligt att bli automatiskt bortkopplad med motiveringen att det är många som ringer. Ibland har folk tid att sitta i kö.

(Säg istället 'vi rekommenderar dig att ringa tillbaka senare, om du ändå vill stanna i kön tryck...' Haha, 'tryck ditt personnummer, skostorlek i gummistövlar, ditt postnummer och siffran på ditt hus, skatteverkets omöjliga numrering av din lägenhet och din årsinkomst. Avsluta med fyrkant!')


JAG VILL HA MINA TUSENLAPPAR TILLBAKA!