tisdag 30 augusti 2011

bästa köp

Dear Frank, idag har jag köpt en riktigt bra sak. En svindyr lunch! Åh, vad jag behövde den. Och åh, vad god den var. Värme näring och njutning. I helt obestämd ordning; jag vill sätta allt först i meningen.

Såg ett klipp med en 'komiker' på tv, en person jag inte uppskattar allt för mycket. Men en sak kände jag igen mig i: hon spenderade inte heller gärna tid i köket. Och nu för tiden, när hon tjänar pengar, spenderade hon både tid och pengar på restaurang istället.
Ja, jag gillar verkligen mat! Älskar mycket och gott. När någon annan lagat den.
Inget är så gott som att slippa laga den själv... ja, inom vissa gränser alltså.

Så ska jag också göra. När jag blir stor. Och tjänar pengar. Sitta på krogen och njuta alltså.

Den dagen den glädjen.
Uuhum.





- via min iPhone